26 Haziran 2017 Pazartesi

Mavi poşetli yuvada. Yine.

Dört, beş yıl önceydi. Arka tepelere kızıl şahinler yuva yapmıştı. 


Yavrular çıkıp uçtuktan sonra da bir daha yuvaya uğramadılar. 


Çünkü saksağanlar, şahinlere dirlik vermemişti. 


Ta yuvanın dibine kadar gelip, konup kanadını, kuyruğunu çekiştirmekle kalmamışlar kızıl şahinler uçarken de arkasına sürüsüyle takılıp her türlü rahatsızlığı vermişlerdi.


O mavi poşet nasıl yerleştirildi ise kızıl şahin gaga ve pençeleri ile ne rüzgarla uçtu ki buralarda rüzgar eğer deniz olsaydı sörfe izin verirdi ne de yırtıldı. 


Evin kapı numarası gibi kayalıklarda yuvayı belli etti.


Bu sene seslerini, çığlıklarını hep duydum. Şahinleri direklerde gördüm. 


Ancak eski yuvalarını yeniden yuva edindiklerini hiç düşünmedim.


Çünkü saksağanların saldırısı karşısında yuvada bekleyen ebeveynlerden birinin yardım isteyen çığlıklarının anlamını insanlar bile çözebiliyor.


Bu sene bu görüntüler bana Bayram armağanı. Dün, yani bayramın ilk günü fark ettim yeniden mavi poşetli yuvada olduklarını.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 
26.06.2017


@AcemiDemirci


Paylaş :

4 yorum:

  1. Maviyi kuşlar da seviyorlar. Gökyüzünden aşina oldukları bir renk.
    Kuşlar içgüdüleriyle mucizeler yaratıyorlar.
    Sevgiyle nice bayramlara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Hiç öyle düşünmemiştim. Maviye, gökyüzünden aşinalar :)) Çok sevgiler. Mavi gülüşlü selamlar :)))

      Sil
  2. Dört, beş belki üç yıl önce :))) kızıl şahinler aynı yuvada yavruladı. Yavruların adım adım gelişimleri, beyaz tüylü birer çirkin ördekkenki :))) halleri blogumda var. Resimleriyle.

    Belgeseli canlı izlerim de :)))

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci