11 Aralık 2017 Pazartesi

MİM, Kiremithanem'den, Seni Tanıyabilir miyim?

Sevgili blog arkadaşımız Kiremithanem, “Seni Tanıyabilir miyim?” konulu bir MİM başlatmış. Listesi uzun. Adımı görünce güldüm. Onu bekletmeden cevaplayayım.

Çok teşekkür ediyorum Kiremithanem.

Ayrıca cevaplarımı okuyan herkes MİM ile  yükümlü olacak. Onların adlarını yazmayacağım, cevaplarını okumayı bekliyorum ama 

1- Kaç yaşındasın, mesleğin nedir?
Üçüncü milenyum öncesine denk geliyor doğum tarihim. 
19_ _ diye yazılıyor yılı. Facebookta doğum tarihimi yazmıştım. 19.09.1919

2-Nerede yaşıyorsun, en sevdiğin yerin fotoğrafını paylaşır mısın?
Doğduğum, büyüdüğüm yerde yaşıyorum. Ankara’da.
En sevdiğim değil, çok sevdiğim yerler var. Birden çok.

3-Günlük hayatta seni mutlu eden şey nedir?
İlkin günün  başı saatlerde günaydınlaşma, akşamları iyi akşamlar dileyebilme yetisi. Şimdilerde aranılıp sorulmayı da sever oldum. Oksijenli bir yerde, kuş sesi, dağ esintisi, kır çiçeği kokusu, ağaç gölgesi mutluluktur benim için. Trekking, dağ bayır. Bir de yürüyüş vakti bulabilseydim.

4-En sevdiğin meşguliyetin/hobin nedir?
Aklımın erip hatırladığım en eski anılarda elimde hep kalem vardı. Bir de beyaz kâğıt. Çizerdim. Aslında hangi meslekten  olursam olayım onun yanı sıra ille ressam olacağımı bekliyordu herkes. Ortaokul ile farkında olmadan edebiyata dair  verilere başladım. Yirmili yaşlarımda büyük bir gazetenin ekinde ilk çalışmalarım çıktı.

Doğaya düşkünlüğüm daha çocukken belliydi. Hep taş toplardım okul yolunda ki o zaman okulumun arkası tepelikti ve etrafında kavaklar, meşeler olan bir dere akardı. Çingi taş, çakmak taş filan dolu olurdu önlüğümün cebi.

Seçkin mimari eserleri gezmek, fotoğraf çekmek; bitkiler, ağaçlar, kuşlar; halılar, kilimler, dokumalar; ortaokuldan sonra  yani Ünye’deki üç yılımızdan sonra uzundur  hiç yaşamadığım kamp hayatı; dağlar, şelaleler, nehirler, göller; geceleyin berrak gökyüzünde parlayan yıldızları ve kayan yıldızları seyretmek; kahve; dağdan, karadan, denizden ferahlatan esinti ile dost sohbetleri en sevdiklerim.

5-Evinin en sevdiğin köşesinden bir fotoğraf paylaşır mısın?
Bir düşüneyim. Kırmayayım neyse seni.


6-En sevdiğin kitap ve ondan bir bölüm paylaşır mısın?
Leylek Dede. Daddy Long Leg. Çocukluğumun kitabı. Yetişkinliğimde de her yıl bir kez en az okurum. Sarıp sarmalayıp sakladığım kitap Her sayfasını çok severim.

7-Şahit olduğun bir mucize var mı?
 Olsa bile söylenir mi hiç böyle şeyler?

8-En çok görmek istediğin ülke hangisidir?
Slovenya hiç aklımda olmayan; ama görünce en etkilendiğim ülke oldu. Patagonya, Yeni Zellanda, Peru ve Tibet en görmek istediğim yerler. Dağlık, az insanlı, oksijenli, doğası bozulmamış.

9-Sana göre en büyük başarın nedir?
Bazı bireysel şeylerim var bunu bana başkaları sıkça söyler. Kolay kolay yapılamayacak şeyler olduklarını. Tek edebiyat alanını kapsayan ödül anlamında söylemiyorum bunu, kastım edebiyat değil yani. Ki ödüllerim var. Ama onların geleceğini  zaten hisseden biriydim. Nasıl olduğunuzu bilirsiniz bir konuda. O yüzden çok şaşırmadım ama çok sevindim, çünkü çok iyi bir yapıt, jüriden jüriye çok değişebilir, değil mi? Abartmak istemedim hiç, sadece bana bu yeteneği verdiği için Allah’a teşekkür ettim.
Henüz gerçekleşmemiş o en büyük başarının ne olduğunu ya da olduklarını da biliyorum aslında; ama dedim ya henüz gerçekleşmedi. Gerçekleşmesini elbette istiyorum.

10-Ölmeden önce mutlaka yapmak istediğin şeyler nelerdir?
Önce istediğim her şeyi yapabilmem için sağlıklı ve mutlu, elbette aklı başında bir ömür diliyorum.Sonra kütüphanedeki sanatından, çiçeğine, kuşuna, biyografisine tarihine  her konudaki binlerce kitabı okumak, elimdeki yemek listelerinin hepsini tek tek  yapıp ikram etmek, ellerimle diktiğim ama mevsiminde başlarında olmadığım için toplayamadığım meyvelerle reçel yapmak, taş ocak yapıp közde patates pişirmek, zeytin hasadı yapmak. İstediğim şehirleri, tarihi kalıntıları, doğa harikalarını, dünyadaki tüm milli parkları, kanyonları, göllü mağaraları, yer altı suyu akan mağaraları, ülkeleri gezmek. Hep insan gibi kalmak. Bir de burada yazmadıklarım var.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 11.12.2017
Paylaş :

23 yorum:

  1. Mimi keyifle okudum, gezmek istediğin o yerleri umarım gezersin. Yalnız beni affet mimle pek aram yok, arada mimleyen olunca ayıp olmasın diye yapıyorum ama o kadar.:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah. Çok isterim Müjdecim.
      MM yaklaşımın çok akıllıca :))))

      Sil
  2. Ama öyle güzel öyle güzel cevaplar vermişsiniz ki😍
    İçime doğa kaçtı diyebilirim..
    Mutlulukla okudum gözlerim parladı,hissediyorum yüreğinize sağlık dilerim hepsi olmasa da bir kısmı gerçekleşir hayallerinizin en azından taş fırında patates keyfi mutlaka gerçek olmalı..
    Çok çok güzeldi çok teşekkür ederim⚘
    Resimlere de bayıldım❤

    YanıtlaSil
  3. Ferahlıkla okudugm bir mim oldu. Bence çok güzel hakkından gelmişsin :)

    Patstes yaptiginda benide davet edersen elim bos gelmem 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))9
      Patates kısmı kolay.
      Reçel hiç yapmam. Ama meyveleri görünce aklıma geliyor.
      Yemek yapmak da çok zaman alıyor. Onu da öylesine yazmıştım. SEn en kolayını istemişsin. Tabii, her zaman :)))

      Sil
    2. Tesekkr ederim o zaman :) sevgilerimle :)

      Sil
  4. muhteşem bir mim olmuş ve iyi ki seni mimlemişler :) merak ettiğim şeyleri öğrenmiş oldum, cevaplar oldukça samimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Kitaplarım olsun istediğimi yazmayı unutmuşum. O da var beklentilerimde. Onu da ekleyeceğim.

      Çok teşekkürler :)

      Sil
  5. zevkle okuduğum bir mim oldu,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin cevaplarınızı merakla bekliyorum.
      Çok teşekkürler :)

      Sil
  6. Keyif alarak ve imrenerek okuduğum bir mim oldu. Ben de yaptım ve sizden bolca söz ettim. Beklerim (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Hemen uğrayacağım.
      Çok teşekkürler, sevgiler :)

      Sil
  7. Ölmeden önce yapılacak baya çok şey var :))

    YanıtlaSil
  8. benceeee foto senin en büyük hobin bi de anadolu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üç kıtanın kesiminde Anadolu şimdi üzerinde yaşayanlardan kim bilir ne denli farklı yaşamışların kültürlerinin güzelliğinde. Kalıntıları, antik tiyatroları, köy çocukları, anaları, yemekleri, kilimleri, konukseverliği, mistik yönleri, efsanelerin, mitolojinin, felsefenin, tarihin babasının anayurdu. Üç kıtanın da bitki çeşitliğine sahip. İnsanı bambaşka. İkramcı. Mutlak konuksever. Kültür pınarı. İklimin hepsi de yaşanıyor. Her iklimin meyvesi, sebzesi yetişebiliyor. Çiçekleri kokulu. Az da olsa sönmüş yanardağından, Toroslarına var.

      Şimdi bunlar pırıl pırıl yanarken kayıtsız kalıp bakmayabilir miydim? Dediğin gibi hobi oldu böylece :)

      Sil
  9. Aynen facesinde baya güzel paylaşımları da renkli tek bir şeye bağlı değil her şeyden bir tutam :D

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci